مقالات در همه زمینه ها

مقالات در همه زمینه ها داریم

مقالات در همه زمینه ها

مقالات در همه زمینه ها داریم

آشپزخانه ایرانی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
 در اولین گام شما باید سبک کلی و غالب آشپزخانه را تعیین کنید و پس از آن ادامه کار را انجام دهید. بعد از اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما مشخص شد باید کابینت ها را متناسب با آن خریداری کنید.

حالا نوبت ظرف ها و وسایل مورد نیاز آشپزخانه و میز ناهار خوری است که باید خریداری شود و در سر جای خود گذاشته شوند و چیدمان این وسایل اهمیت ویژه ای دارد چون باید علاوه بر این که وسایل مورد نیاز دم دست شما باشند تا آشپزی و پذیرایی به راحتی انجام شود، لازم است که زیبایی و نظم آشپزخانه کاملا رعایت شود تا با حجم وسیله های زیادی که در این قسمت وجود دارد نامنظمی در این قسمت دیده نشود، زیرا در آشپزخانه ها نا منظم بودن وسایل باعث می شود که خانه هم به صورت نامنظم مشاهده شود مخصوصاً آشپزخانه های امروزی که معمولاً اپن ساخته می شود.
انتخاب کابینت ها برای یک آشپزخانه و همچنین میز و صندلی و یخچال و گاز و غیره کار آسانی نیست خصوصا اگر فضای شما کوچک باشد. زیرا باید تمام این وسایل طوری خریداری شوند که هم پاسخگوی نیاز شما باشند و هم از نظر هزینه با پولی که شما در اختیار دارید جور باشد.


بعد از این مرحله،  انتخاب سنگ یا صفحه ای که روی کابینت ها قرار می گیرد اهمیت پیدا می کند زیرا تنوع محصولات در این زمینه خیلی زیاد شده است و انتخاب مورد مناسب از بین انواع آنها کار سختی است.
دکوراسیون آشپزخانه منازل ایرانی
در خانه های ایرانی آشپزخانه ها قسمت مهم و جذاب ماجراست و خانم های خانه دار حساسیت زیادی در خرید وسایل و چیدمان دکوراسیون آن دارند. جای قرار گرفتن یخچال و گاز و ماشین لباسشویی و چیدمان داخل کابینت ها و انتخاب رنگ آن ها اهمیت زیادی دارد. بزرگ و کوچک بودن آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی آن تاثیر گذار است و اینکه چه فضایی در اختیار شما قرار دارد در نوع خرید وسایل و چیدمان آن ها تأثیرگذار خواهد بود.

خرید وسیله ی آشپزخانه متناسب با سبک اصلی خانه اهمیت خاصی دارد، یعنی اگر دکوراسیون مدرن را انتخاب کردید و از رنگ های ساده و خنثی مثل سفید و طوسی برای دیوارها استفاده کردید از وسایلی که در دکوراسیون سنتی استفاده می شود مانند وسایل برنزی و یا پر زرق و برق استفاده نکنید و حتی فرشی که در آشپزخانه استفاده می کنید و یا پرده ها باید با سبک کلی دکوراسیون مطابقت داشته باشد تا باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما شود.
آشپزخانه
 آشپزخانه ها جزو قسمت های مهم هر خانه هستند و اهمیت دادن به نحوه چیدمان دکوراسیون آن ها می تواند مستقیماً در زیبایی کل خانه تاثیر گذار باشد و هرچه حساسیت بیشتری در چیدمان و نظافت آشپزخانه به خرج دهید، تاثیر آن را در نمای کلی خانه خواهید دید.

 

آشپزخانه مدرن
برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید و اولین چیزی که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است و باید فضا به نحوی چیده شده باشد که هر وسیله‌ای در سر جای خود قرار داشته باشد و تا جایی که ممکن است روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها و غیره از قرار دادن وسایل اضافه خودداری کنید. علاوه بر آن بهتر است از رنگ هایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده کنید که در فضای منزل حس هیجان ایجاد نشود و با نگاه کردن به آن احساس آرامش داشته باشید.

 

چیدمان آشپزخانه
 برای چیدمان آشپزخانه، کابینت ها که با توجه به شکل و معماری خانه در سر جایگاه مشخص خود قرار می گیرند و وظیفه شما چیدن وسایل در داخل آشپزخانه و در داخل کابینت‌ها و قرار دادن وسیله های کاربردی تر در روی کابینت ها می باشد. برای این منظور بهتر است وسیله های سنگین تر و بلورها را در کابینت های پایینی قرار دهید و وسایل سبک تر را در کابینت های بالایی بگذارید و وسیله‌ای که کاربرد بیشتری در پخت و پز دارند و همچنین وسایل پذیرایی را در جلوی دست قرار دهید تا برای پذیرایی و استفاده روزمره دچار مشکل نشوید. بر روی کابینت ها هم چاقو ها و کارد های پرکاربرد و همچنین سماور و غیره را قرار دهید و بهتر است از تراکم وسایل در یک نقطه بخصوص جلوگیری کنید زیرا زیبایی فضا گرفته می شود.

 

جزیره آشپزخانه
 اخیراً خیلی از آشپزخانه خا دارای جزیره آشپزخانه یا همان کانتر آشپزخانه می ‌باشند که یک فضای مشخصی در وسط آشپزخانه می باشد که دور و اطراف آن خالی است و به راحتی می توانید در آن تردد کنید و روی جزیره آشپزخانه معمولاً یا خالی می باشد و یا یک قسمتی برای ظرفشویی قرار می‌دهند و در زیر آن جایگاهی برای گذاشتن وسایل وجود دارد. جزیره آشپزخانه می تواند با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما کاملاً متفاوت باشد.
به محل قرار گرفتن و جای وسایل فکر کنید. محل قرار گیری خوراکی‌های صبحانه را نزدیک میز صبحانه بگذارید. وسایل جا به جا کردن ظروف رو نزدیک سینک یا ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. شاید هم بخواهید خوراکی‌ها بعد از مدرسه بچه‌ها را در محلی قرار بدید که راحت‌تر بهش دست رسی داشته باشند و البته بهتر خوراکی‌های سالم و مقوی بذارید.
در دکوراسیون آشپزخانه جدید فضایی کافی برای حرکت در نظر داشته باشید. فضای درون آشپزخانه حداقل باید یک متر عرض داشته باشد تا بتوان راحت در آن حرکت کرد و به پخت و پز پرداخت. اگر قصد دارید از آشپزخانه‌های جزیره‌ای یا آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید حتما این گزینه را در نظر داشته باشید.
ارتفاع مناسب برای قرار دادن مایکرویو یا اجاق توکار را پیدا کنید. ممکن است این ارتفاع به سن کودکان شما هم بستگی داشته باشد، پس حتما این مورد رو هم در نظر بگیرید. شاید بعدا بچه‌ها هم بخواهند در کارهای آشپزی کمک کنند، پس به نسبت قد و ارتفاع کابینت‌های پایین توجه کنید.
به محل قرار گیری سطل زباله و بازیافت هم فکر کنید. اگر آشپزخانه بزرگی در اختیار دارید می توانید از کابینت‌های یا سطل‌ها تو کار هم استفاده کنید.
در ادامه نکات بیشتری از دکوراسیون داخلی آشپزخانه همراه با عکس دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به شما خواهیم گفت که امیدواریم بتوانید در آشپزخانه خودتان اجرا کنید.
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
قبل از هر چیز، بهتر ست که با ابعاد آشپزخانه خودمان آشنا بشیم.  همانطور که گفتیم درون فضای آشپزخانه ی که قصد دکوراسیون آن را داریم باید یک متر عرض داشته باشه، پس اگر قصد نوسازی آشپزخونه و تغییر دکوراسیون آشپزخانه رو دارید یک متر بردارید و ابعادش رو اندازه بگیرید.
معمولا برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک از سبک یک دیوار و گاهی هم از مدل گالری استفاده می کنند. مدل گالری همانطور که در عکس دکوراسیون آشپزخانه زیر می بینین، در واقع آشپزخانه‌ای هستش که طویل و باریک هست و کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه در دو ردیف موازی از هم قرار گرفتن و شاید مثل تصویر زیر به صورت دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار باشه و در انتها به یک پنجره بزرگ برسه.
در مورد مدل‌های دیگری آشپزخانه در بخش‌های بعد صحبت خواهیم کرد، حالا بپردازیم به این که چطور آشپزخانه‌های کوچک را بزرگتر و دلباز‌تر کنیم.

استفاده از رنگ‌های سفید، طوسی و نقره‌ای برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ باعث می‌شود نور محیط برای انجام کارهای آشپزی بیشتر بشه. به علاوه، این رنگ‌ها باعث میشن تا وسایل آشپزخانه مانند ظروف، میز و صندلی و … که رنگ‌های متفاوت هستن بیشتر به چشم بی آیند. رنگ نقره‌ای به خصوص همراه با سینک‌های تمیز و براق باعث می‌شه تا آشپزخانه تمیز‌تر و درخشش بیشتری داشته باشه.

ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و آبی نفتی با نقره‌ای جذابیت آشپزخانه را دوچندان می کنه. می توانید یخچال‌های استفاده کنید که رنگ طوسی و براقی دارن تا با کابینت‌ها یک دست شوند، مانند تصویر زیر دکوراسیون آشپزخانه با وسایل نقره ای و البته همانطور که در عکس دکوراسیون آشپزخانه زیر می بینین، از وسایل دوست داشتنی و جذابی مثل همین خرگوش کوچک می توان استفاده کرد. این نظر بچه‌ها را به خود جلب کرده و حسابی می تواند سرگرمشان کند تا شما با خیال راحت غذای خود را آماده کنین.
مدل کابینت کمدی از انواع طرح های خاص و کاربردی می باشند و کابینت ها محفظه هایی هستند که دارای چهارچوبی یک سره از روی زمین تا نزدیکی سقف می باشند و ساختاری شبیه به کمد دارند با این تفاوت که کمد درون دیوار تعبیه می شود ولی این طرح کابینت ها به صورت اکسترنال می باشند همچنین در صورت …


بازسازی به مجموعه ای از فرآیندها گفته می شود که برای بوجود آمدن تغییرات جزئی و کلی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و بازسازی آشپزخانه یکی از اولین گام هایی است که در هنگام بازسازی منزل باید انجام شود زیرا آشپزخانه قلب خانه می باشد و هر کدبانویی مجبور است برای انجام فعالیت های روزانه بیشتر وقت خود …
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد